Isnin, 5 September 2011

Tak suka dengan kawan yang tak ikhlass !

Assalamualaikum dan salam sejahtera semuanyiiii :D . Berbalik kepada tajuk utama kita iaitu 'Tak Suka Dengn Kawan Yang Tak Ikhlas' , aku nak story sikit lahh pasal PERSAHABATAN . 
Yeeer , memang betul , semua orang dalam dunia ni , ada kawan ! Fuyoo - sampai ada yang terlalu ramai kawan sehinggakan lupa kawan lama . Tuh aku tak boleh nak komen apa -2 takut ada pihak yang terasa . 

Aku dah hidup 17 tahun , dan aku dah ada ramai sahabat doooh :D Yang baik , comel , peramah , kuat berleter , jahat , garang , dan macam -2 lagi lahh ! Setiap orang yang aku jumpa bagi aku diorang kawan aku . Tapi tak taulah kalau diorang anggap aku kawan diorang ke takk kan :D 
Haha - aku tak kesahlahh , yang penting aku ada kawan dan kawan tuh berguna . 

Aku tau yang aku dah banyak buat salah dekat kawan -2 aku . Walaupun kesalahan tuh diorang tak nampak dan aku sendiri tak mengaku , aku betul -2 mintak maaf . Kawan -2 aku lahh tempat aku kongsi masalah kalau aku dah takde tempat nak mengadu , diorang tempat aku kumpulkan semua gelak -2 aku , diorang tempat aku lepak sama- 2 kalau bosan , gurau -2 senda dan diorang jugak lah tempat aku tagih kasih sayang kalau aku dahh takdee kasih sayang . Hmmm -.-

Bagi aku , kawan adalah antara orang yang rapat dalam hidup kita . Dan diorang mampu memahami kita . Sehinggakan ada yang memahami kita lebih dari keluarga kita sendiri . Aku berkawan , tak kira umur , darjat , paras rupa ataupun benda -2 yang menzahirkan niat aku untuk berkawan . #OkayyAkuJiwangg . Haha . 

Kadang -2 aku pernah terfikir , kalau ada kawan -2 aku yang dah takde dalam dunia ni , dan kawan tuh adalah antara yang aku sayang , aku rasa hidup aku dah tak bermakna dahh . Dengan Nama Allah , kehilangan seorang kawan yang aku sayang , macam aku hilang separuh nyawa aku sendiri . Aku takkan lupakan setiap kenangan aku dengan kawan -2 aku walaupun aku tak rapat dengan orang tuh . Andaikan kalau aku dahh besar , mungkin orang yang kita tak rapat dulu -2 , satu hari nanti dia akan jadi kawan kita dunia akhirat . Jadi bagi aku , tak kiralah betapa buruknya seorang kawan tuh , Dia Tetap Kawan Aku ! 


Haha - dulu -2 time kecik -2 , selalu jugakklah aku pegang tangan kawan aku bila melintas jalan , naik bas , even , nak pergi naik ke kelas pon , sanggup pegang tangan kuat -2 dari perhimpunan sampai masuk kelas . Tapi sekarang , benda tuh aku dah tak rasa sebab zaman dah makin berubah dan orang pun banyak dah berubah . Apa cuma harapkan kenangan kecik -2 dulu , dapat di jadikan satu kenangan yang aku dapat kenang balik dan gunakan sekarang ni . Hmm , tapi takpelahh , benda tuh semua dah jadi kenangan dah . Dah lembik penyek ditelan zaman . 



Kepada semua kawan -2 aku , di sini aku nak mintak maaf kat korang kalau selama kita kenal , aku ada buat salah dengan korang . Yerr , betul , Zack Zuandy memang suka bergurau , dan aku mintak maaf kalau gurauan aku kasar . Sejujurnya , kita berkawan sampai mati dan aku janji Atas Nama Allah , siapa -2 jee yang pernah kau kenal dalam hidup aku , aku anggap dia kawan aku sendiri . Korang jangan memilih kalau nak berkawan , sebab benda tuh semua akan rosakkan hubungan kau dengan kawan kau .

Aku menyusun sepuluh jari kalau aku ada buat salah kepada setiap kawan aku . 
Takpeee , kita kawan ni kenalah ada gurau-2 anjing sikit . Tapi aku mintak , kepada kawan -2 aku yang dahh lupa diri tuh , tolonglah jangan tepek perangai tuh dalam diri korang sebab satu hari nanti , perkara yang sama akan jadi kat korang . 

DENGAN NAMA ALLAH , AKU TAKKAN LUPAKAN KAWAN -2 AKU :D 
Assalamualaikum ! Peaceeeee -.- 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan