Ahad, 4 September 2011

Malunye.. Nape cakap pasal cinta ni ? Haih =.= "

Assalamualaikum dan salam sejahtera semuanyiiii :D Haaa , memandang blog aku ni bertemakan jiwang -2 karat yang tak seberapa nak jiwang , aku nak cerita pasal CINTA .
Dah jadi lumrah kehidupan manusia , bahawa percintaan itu tulus dan perpisahan itu mutlak .
Kat blog inilahh aku luahkan segala perasaan aku . Tak kiralah samada cinta ke , frust-menonggeng ke , sedih ke , gembira ke , tapi apa yang aku faham semua orang nak kebahgiaan !

Fuyoo , masa aku first-2 kenal maksod cinta tuh , aku macam orang bodoh siall ! Kengkadang ada jugak tengok cerita ong puteh main kiss -2 dalam movie . Alahh - time tuh kecik lagi . Tak tau apa , sampai ada satu masa tuh , aku sanggup kiss dengan bear aku sendiri . Konon -2 macam berlakon dalam movie lahh . Haha . Selenge sial time tuh  ! Aku sendiri pon tergelak bila kenangkan balik waktu dulu -2 aku kecik . CINTA zaman aku dulu -2 tak indah seperti mana aku tak dapat memahaminyaa . 

Sekarang , aku berumur 17 tahun . Dan aku dah ada cinta aku sendiri . Alahh , semua orang yang sebaya dengan aku dah ada cinta masing -2 . Sampai ada yang lupa sahabat sendiri . Biarlahh , yang penting diorang bahagia dengan pasangan masing -2 . Haaa- aku pon bahagia jugakk . Jgn ingat orang lain jee yang bahagia . CINTA aku time lepas akil baligh ni , semakin lama semakin CUN ! Dulu , aku tak faham langsung apa sebenarnya maksod 'ILOVEYOU' . Erghh , sampai sanggup cari kamus semata -2 nak cari maksod perkataan tuh . 



Bagi aku , CINTA tuh macam gula . Manis lah katanya . Tapi bila CINTA tuh dah takdee , aku anggap macam hempedu . PAHIT gila babi ! Eee , aku taknak benda tuh jadi kat aku . Semua orang mesti nak cinta kan ? Alahh , takpayah cakap , yang tengah single tuh pon mesti terpinga -2 cari pasangan . Lumrahh hidup wehh . Kau kena terima lahh .



See , cinta boleh digubah melalui pelbagai bentuk , versi dan cara penyampaian . 
Cuma yang membezakan hanyalah ? KEJUJURAN .
Aku jujur dengan cinta aku dan aku hanya cintakan seorang wanita sahaja . Wanita tuh betol-2 memahami aku dan hidup aku . 

Dengan nama Allah , aku CINTAKAN Dewi NurQhairunnisa dengan sepenuh kejujuran .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan