Selasa, 20 Mac 2012

Keputusan SPM!

Assalamualaikum kawan-kawan. Disini aku nak memohon maaf sekiranya aku dahlama tak update blogg. Hm , lagu lama tu aku dah tukar. Aku nak lagu baru. Korang boleh klik dekat link atas ni "Alunan Mendamaikan" okayy? Sambil-sambil baca Entry aku , korang hayati melodi tu. 

Dulu , aku selalu degil cakap mak aku. Aku taksuka baca buku , aku taksuka buat latihan yang cikgu bagi , aku selalu ponteng kelas , aku buli kawan-kawan aku. Bila aku dah besar , aku tahu macam mana deritnya bila kita tak berpelajaran dan tak berilmu. Hidup kita tunggang-langgang , tak teratur , takde siapa boleh pimpin kita jadi seorang manusia yang betul. Ilmu tu penting dan kadang2 , kita buta dan salah pandang dengan ilmu. 

Kalau dekat sekolah , kita selalu buat kerja sekolah lambat2 , sampai cikgu marah , kena denda luar kelas , kena lari padang pakai kasut sekolah , kena tarik telinga depan pelajar lain , kita mesti boleh ubah semua tu kan? Hm , aku percaya , kalau kita berusaha , kita ada kegigihan , kita mesti boleh buat. Tak kira lah susah macam mana pun , kita tetap boleh berjaya. Haaa , pada tarikh 21/3/2012 ni , keputusan SPM akan dikeluarkan. Aku harap , aku dapat keputusan yang cemerlang dan aku dapat membanggakan semua orang dalam hidup aku. Susah-payah aku selama ni , aku harap dapat dibuktikan pada tarikh tersebut. Yee , memang betul orang cakap , walaupun kita takde keyakinan dalam diri untuk berbuat sesuatu dan kita takut untuk buat , kita masih ada ALLAH SWT. Aku percaya dengan ketentuan-NYA.

Apa yang aku bakal peroleh pada tarikh tersebut , adalah rezeki aku sendiri dan aku bersyukur dengan apa yang diberi. Allah tak kejam dengan Hamba-NYA. Setiap rezeki tu pasti datang. Cuma kita hanya perlu bersabar. Kalau ditakdirkan aku gagal SPM , aku tak perlu nak menangis keluar air mata darah. Allah tentukan rezeki kita bukan dari SPM , PMR , ataupun UPSR. Rezeki Allah kita takboleh tentukan. DIA yang berkuasa dan dia berhak bagi rezeki tu pada bila2 masa jeee. Tatkala aku bukak slip keputusan SPM nanti , aku nak semua kawan2 aku ada sebelah aku. Kalau boleh , aku nak bukak sama2 dengan diorang. 

Ibu- Bapa aku biar duduk dalam kereta. Biar aku sendiri yang bawakkan keputusan tu dekat diorang dan aku sendiri yang akan bacakan keputusan aku nanti. Aku tahu , ibu aku takpernah paksa aku untuk dapat straight A's , tapi aku percaya , dari dalam hati ibu aku yang paling dalam sekali , perkataan Straight A's pasti dia nak lihat nanti. Dia nak dengar anak dia cakap "Angah dapat Straight A's Mama". Ya Allah , mesti gembira kan dia? Semua orang gembira dengan kejayaan aku tu. Takpee , macam aku cakap , rezeki Allah kita takboleh tentukan.

Kawan-kawan , jangan lupa doakan aku nanti tau. Kita sama-sama berdoa , kita sama-sama kongis kegembiraan. Semoga Allah SWT merahmati semua pelajar yang bakal mengambil keputusan SPM nanti. AMIN YA ROBBAL 'ALAMIN.

1 ulasan:

  1. hye.. cye sukew bace blog awq!!
    best cgt2!! da bcew tu,, rsew cam nx bace agie skali.. erm,, nice blog.. hehe.. f0ll0w la cye nyew blog yewp.. blog cye xdew la cantik anew p0wn.. huhu.. btw,, bpew kputsn SPM awq? PMR bpew A'? erm,, nnty kluw da follow blog cye nnty, jgn lupew k0men taw? hehe... ok la.. "NICE BLOG"
    ta0n dpn cye nx PMR... ta0n last PMR... haha.. debar2 lax rase.. hehehe..

    BalasPadam