Ahad, 27 November 2011

Aku tahu .. Allah ciptakan kau untuk aku !


"Biyy , I janji dengan you , I akan jadi yang terbaik untuk you dan I akan jadi seorang menantu yang baik untuk parents you . Itu janji I biyy dan I akan kotakan janji I"

-Kalaupun Syurga itu indah , aku akan tetap pilih kamu
-Kalaupun hembusan angin itu sayu , aku akan tetap pilih kamu
-Kalaupun aku memiliki sebuah cinta yang abadi , aku percaya , orang itu pasti ada kamu 


Korang semua ada pasangan hidup masing -2 . Takiralah yang baru nak bermula , sedang dalam perhubungan ataupun yang sudah berakhir . Perkara yang paling penting , korang hargailah pasangan korang elok -2 dan jangan hilang diorangg ! Jaga elok -2 . Jangan sampai nanti satu saat , bila korang dah kehilangan dia , baru korang nak menyesal . Takde guna wehh ! Percayalahh , setiap apa yang kita lakukan untuk dia , pasti akan sentiasa diingati kalau kita betul -2 ihklas dengan tujuan kita . 

Korang jangan sakitkan hati dia . Dia ada perasaan . Dia perlukan korang dan aku tahu kau pun perlukan dia . Dalam hidup ni , tiada satu benda yang dapat berikan kita senyum melainkan seandainya kita berada disisi orang yang kita sayangg . Kebahagiaan yang kita kecapi akan jadi lebih manis dan indah kalau kita dapat kongsi dengan pasangan kita . Ya , memang betul , setiap hubungan itu , pasti ada salah faham . Perkara biasa kawan -2 . Lumrah hidup dan adat dalam percintaan . 

Dulu -2 :)

  • You , I sukakan you sejak pertama kali I jumpa you .
  • Biy , setiap malam , I mesti teringatkan you .
  • You nyanyikan I lagu , teman I bila I takut hujan dan suapkan I makan .
  • I taknak kehilangan you sebab nanti dunia I kosong ! 
  • I perlukan you sayangggg .

Bila dah berpisah jeee :/
  • Aku takk suka kau ! Aku benci kau !
  • Kau ubah diri aku jadi seorang yang bodoh . Bodoh sebab aku terima kau dulu !
  • Aku tak sangka kau sanggup buat aku macam ni sekali !
  • Kau jangan ganggu hidup aku lagi !
Kawan -2 , cinta tak pernah wujud kebencian . Kebencian itu adalah satu perkara yang tidak harus ada dan mesti dielakkan dalam percintaan . Aku dah rasa benda tuu . Aku taknak korang rasa macam mana peritnya bila kita tengok EX kita sanggup maki hamun kita depan khalayak ramai , tulis macam -2 pasal kita dan kutuk kita dilaman web . Perittt sangat ! Korang jaga hati diorang elok -2 . Pasangan yang korang ada sekarang ni jangan dibiarkan pergi macam tu jee . Kita teruskan hidup dan jangan berputus asa . Biarkan diorang buat semua tu . Asalkan diorang puas . 


Perpisahan itu mutlak dan jangan pernah kenang sejarah yang lalu . Kisah percintaan yang tersekat di separuh jalan itu , mengajar korang macam mana nak jadi seorang yang lebih baik dari sebelumnya . Kalaupun korang BREAK dengan baik , percayalahh - Takkan ada rasa benci dalam diri masing -2 kalau hal ni berterusan dalam keadaan yang baik dan lancar . 
Ingat , korang boleh jadi couple yang baik kalau korang faham isi hati dan perasaan pasangan korang , dan korang boleh jadi couple yang jahat , kalau korang hanya seorang yang BODOH DALAM PERCINTAAN ! :) 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan